srijeda, 27. svibnja 2015.

Dativ osobnih (ličnih) zamjenica u njemačkom jeziku


Osobne (lične) zamjenice u njemačkom jeziku u nominativu zasigurno već znate: ich, du, er/sie/es, wir, ihr, sie, Sie (ja, ti, on/on/ono, mi, vi, oni/Vi (iz poštovanja)).

Današnja su tema osobne zamjenice u dativu u njemačkom jeziku. Učenje će vam olakšati činjenica da u njemačkom jeziku postoji samo jedan oblik osobnih zamjenica u dativu, za razliku od hrvatskog jezika – „mir“ znači i meni i mi.

Osobne (lične) zamjenice u nominativu i dativu u njemačkom jeziku

Pogledajmo dakle osobne zamjenice u dativu. S lijeve su strane navedene njemačke osobne zamjenice u nominativu, s desne u dativu.

ich – mir (ja – meni, mi)
du – dir (ti – tebi, ti)
er – ihm (on – njemu, mu)
sie – ihr (ona – njoj, joj)
es – ihm (ono – njemu, mu)
wir – uns (mi – nama, nam)
ihr – euch (vi – vama, vam)
sie – ihnen (oni – njima, im)
Sie – Ihnen (Vi – oblik iz poštovanja – Vama, Vam)

Dakle, upamtite da imamo tri oblika koji počinju sa slovom i: ihm, ihr, ihnen. Osim toga, oblik 3. lica jednine isti je za muški i za srednji rod (ihm). Rimuju se mir, dir (možda i ihr :) Najduži oblik je oblik trećeg lica množina + oblik iz poštovanja (ihnen, Ihnen).

Dativ osobnih (ličnih) zamjenica u njemačkom jeziku - primjeri

Da vidimo kako to izgleda u praksi. Ako neko želite na njemačkom pitati kako je, pitat ćete:
Wie geht es dir? – doslovce: kako ti ide?

Kako je on? – Wie geht es ihm?
Kako je ona? – Wie geht es ihr?

Dakle, kako ide tebi, njemu, njoj… za ovu ćete konstrukciju morati upotrijebiti osobnu zamjenicu u dativu.

Nema komentara:

Objavi komentar